مخالفان حکومت سوریه پایگاه هوایی ارتش را زیر آتش تانک گرفتند
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا

نیروهای مخالف حکومت سوریه با استفاده از یک دستگاه تانک ارتشی، به پایگاه هوایی دولت در نزدیکی حلب حمله کرده اند. 

روز پنجشنبه، ١٢ مرداد (٢ اوت)، گزارش شد که نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با استفاده از یک دستگاه تانک که پیشتر در جریان نبرد با ارتش به غنیمت گرفته بودند، پایگاه هوایی مورد استفاده نیروهای دولتی واقع در سی کیلومتری شمال غرب حلب را زیر آتش گرفته اند. 

این گزارش توسط گروه موسوم به ناظران حقوق بشر سوریه، که مواضع مخالفان حکومت سوریه را منعکس می کند، انتشار یافته اما خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار خود در حلب نیز این گزارش را تایید کرده است. 

خبرنگار این خبرگزاری به نقل از نیروهای مخالف دولت گفته است که هلی‌کوپترها و هواپیماهای نظامی از این پایگاه برای بمباران مناطق تجمع مخالفان و هواداران آنان در شهر حلب استفاده می کردند. این گزارش ها میزان خسارت به این پایگاه در نتیجه آتشباری مخالفان را مشخص نکرده است. 

در حالیکه نیروهای مخالف تا کنون به اسلحه سبک مجهز بوده اند، روز گذشته منابع سازمان ملل تایید کردند که این نیروها توانسته اند اخیرا به تعدادی تانک، خودرو زرهی و حتی تسلیحات ضدهوایی دست یابند. 

گفته می شود این تجهیزات، که امکان مقاومت در برابر حملات ارتش را به مخالفان حکومت داده، در جریان حمله به نیروهای دولتی به دست آنان افتاده یا نظامیان مخالف، هنگام فرار از خدمت آنها را با خود آورده اند. دولت سوریه همواره برخی کشورهای منطقه را متهم کرده که اسلحه در اختیار مخالفان قرار می دهند یا با اعطای کمک مالی، این امکان را به آنها می‌دهند تا اسلحه قاچاق خریداری کنند و آن را در برابر ارتش به کار گیرند. 

ناظران سازمان ملل همچنین گفته اند که ارتش سوریه دست کم در یک مورد، مواضع مخالفان در شهر حلب را با استفاده از جنگنده های نیروی هوایی زیر آتش گرفته است. 

همزمان، گزارش های رسیده از نقاط مختلف سوریه، از جمله حلب، بزرگترین شهر این کشور و دمشق، پایتخت، از ادامه درگیری مسلحانه بین دو طرف حکایت دارد.

اعتراضات ضد دولتی در سوریه حدود هفده ماه پیش با تظاهراتی برای طرح تقاضای اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد اداری آغاز شد اما با اعزام واحدهای ارتش برای مقابله با تظاهرات‌کنندگان، به خشونت گرایید. 

در ماه های بعد، گروهی از نظامیانی که ترک خدمت کرده بودند تشکیل "ارتش آزاد سوریه" را با هدف حمایت از تظاهرات در برابر حمله نیروهای ارتش اعلام کردند اما در ماه های اخیر، برخورد دو طرف به بروز وضعیت جنگ داخلی منجر شده است. 

طی حدود دو هفته اخیر، درگیری های سنگینی بین ارتش و مخالفان مسلح در حلب در جریان بوده در حالیکه هر دو طرف، پیروزی در این نبرد را با اهمیت دانسته اند. 

محکومیت کشتارها 

علاوه بر نیروهای دو طرف که در جریان درگیری کشته و زخمی می شوند، ادامه جنگ تلفات سنگین غیرنظامیان و آوارگی هزاران تن از ساکنان شهرهای مختلف سوریه را در پی داشته است. 

به گفته منابع مخالفان در سوریه، روز گذشته و در جریان نبرد سنگین در بخش هایی از دمشق، نیروهای دولتی به یکی از مناطق جنوب غرب پایتخت حمله کردند و چهل و سه نفر را کشتند. براساس این گزارش، اجساد کشته شدگان، که بعضی از آنان شکنجه شده و سپس با شلیک گلوله به قتل رسیده بودند، صبح روز پنجشنبه در این محله یافت شد.
براساس این گزارش، واحدهای ارتش و شبه نظامیان وابسته به حکومت همچنین دهها تن را به ظن حمایت از مخالفان دستگیر کردند.

در همانحال، گزارش های حاکی از قتل چند عضو گروه های شبه نظامی وابسته به حکومت - موسوم به شبیحه - در حلب نه تنها از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر، بلکه توسط گروه های مخالف حکومت سوریه نیز محکوم شده است. 

یک فیلم ویدیوئی که روز گذشته منتشر شد، چند فرد غیرنظامی را نشان می دهد که ظاهرا توسط نیروهای مخالف دستگیر و هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند و در ادامه فیلم، به نظر می رسد که مخالفان، این افراد را به گلوله می بندند. 

شورای ملی سوریه، متشکل از مخالفان بشار اسد، با قبول اینکه قتل شبیحه ها به دست نیروهای مخالف صورت گرفته، این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی فجیع خواند. 

اگرچه با ادامه درگیری، چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز بحران کنونی در آینده نزدیک روشن نیست، اما شامگاه گذشته، مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از هر دو طرف جنگ خواست تا هر چه زودتر به خشونت پایان دهند و برای خاتمه دادن به بحران کنونی از طریق گفتگو، اعلام آمادگی کنند. 

در مقابل، خبرگزاری فرانسه متن سخنان یکی از فرماندهان نیروهای مخالف در حلب را منتشر کرده که وعده داده است به زودی این شهر را از نظامیان دولتی پاکسازی کند. 

روز گذشته هم رسانه های دولتی سوریه متن پیام کتبی بشار اسد خطاب به ارتش این کشور را منتشر کردند که در آن آمده بود "سرنوشت کشور و مردم سوریه" به نتیجه نبرد کنونی بستگی دارد. 

از زمان انفجار منجر به کشته شدن تعدادی از مقامات امنیتی سوریه در دو هفته پیش، بشار اسد در انظار عمومی ظاهر نشده است. وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پیام او خطاب به ارتش گفته است: "به نظر ما اینکه فردی که خود را از انظار مخفی کرده، نیروهای مسلح را به کشتار غیرنظامیان کشورش تشویق کند واقعا نشان بزدلی اوست."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 556
بازدید هفته : 638
بازدید ماه : 4895
بازدید کل : 284463
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar